" BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.. Ya Allah, Kau ampunilah dosa2 Ku, dosa2 Suami ku, dosa2 anak2 ku, dosa2 kedua ibubapa ku,
dosa2 kedua ibubapa mertua ku, adik beradik ku, ipar duai ku dan seluruh ahli
keluarga ku yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Juga dosa2 saudara
mara seislam ku..

Kau murahkanlah rezeki kami sekeluarga dan peliharalah kami dari azab api neraka Mu...aaammmiiinnn..."


Rabu, 21 Januari 2015

PEMIKIRAN POSITIF

   Kita digalakkan untuk selalu berfikiran secara positif. Tahukah anda, pemikiran positif ini kita sendiri boleh membentuknya. Bagaimana caranya? Di sini, akan saya kongsikan bersama anda semua.
   Tahukah anda , di dalam OTAK kita ada NEUROTRANSMITTER? Apakah itu NEUROTRANSMITTER? NEUROTRANSMITTER adalah bahan kimia di dalam otak yang tugasannya menghantar informasi ke dalam sel saraf kita. NEUROTRANSMITTER ini diibaratkan seperti POSMEN. Cuba anda bayangkan jika POSMEN tidak menjalankan tugasannya. Apa akan jadi dengan setiap surat / parcel yang dikirimkan? Sudah tentu tidak sampai kepada tuannya. Begitulah tugas NEUROTRANSMITTER. 
   Terdiri 3 golongan yang mana NEUROTRANSMITTER ini bertindak aktif dan agresif mahupun pasif. Antaranya :-
   1) ORANG YANG POSITIF
     - NEUROTRANSMITTERnya dalam keadaan yang baik dan bagus - POSMEN bekerja dengan efisyen dan setiap surat yang dikirimkan akan sampai.
   2) ORANG YANG NEGATIF
    - NEUROTRANSMITTERnya tidak berada dalam keadaan yang baik dan sakit - Makanya, surat yang dikirimkan tidak akan sampai, tersalah alamat, waze rosak dan sebagainya. Kesimpulannya, ada ketika orang negatif ini akan mentafsirkan lain dari apa yang telah disampaikan.
   3) ORANG GILA
    - NEUROTRANSMITTERnya tidak stabil - POSMEN sentiasa blur dan tidak efektif serta komited dalam penghantaran surat / parcel.
   Oleh itu, dengan SET PEMIKIRAN POSITIF ini, tugasan NEUROTRANSMITTER akan berjalan dengan lancar kerana mendapat sokongan daripada pengambilan VITAMIN TAMBAHAN seperti :-
   a) LECITHIN
    ▶ Tugasnya adalah membina NEUROTRANSMITTER (dimana POSMEN tadi dilahirkan).
   b) B-COMPLEX
    ▶ Kerjanya adalah MENCANTIKKAN NEUROTRANSMITTER (ini adalah seperti pusat latihan bagi setiap POSMEN).
   c) PERFORMANCE DRINK
    ▶ Ianya memastikan KELANCARAN perjalanan NEUROTRANSMITTER (kemudahan kepada POSMEN seperti motosikal, Waze, Maps dll).
   d) OMEGA GUARD
    ▶ Bertindak mengawal SELIA fungsi otak kerana 2/3 dari otak kita terdiri daripada lemak (seperti ketua jabatan @ penyelia kepada POSMEN).
   Dengan ini, pemikiran yang baik dan positif adalah cetusan daripada keberkesanan kita memgawal NEUROTRANSMITTER yang menghantar isyarat kepada saraf kita. Oleh yang demikian, pengambilan VITAMIN TAMBAHAN ini cenderung untuk anda lebih berfikiran yang positif serta dapat meningkatkan MUTU KERJA kita.
   Jangan biarkan diri kita di alam NEGATIF yang boleh merosakkan sel saraf utama kita. BAIKI DIRI, HIASI PERIBADI. Jangan segan silu untuk mendapatkan konsultasi dari saya dengan berpandukan pada SET PEMIKIRAN POSITIF ini. In Shaa Allah TIPS EXCLUSIVE akan saya berikan buat anda.
   Jika berminat bolehlah hubungi saya melalui panggilan talipon/sms/wassap ke 013.232.2828. POSITIF-POSITIFkan diri anda selalu.

SET 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan