" BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.. Ya Allah, Kau ampunilah dosa2 Ku, dosa2 Suami ku, dosa2 anak2 ku, dosa2 kedua ibubapa ku,
dosa2 kedua ibubapa mertua ku, adik beradik ku, ipar duai ku dan seluruh ahli
keluarga ku yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Juga dosa2 saudara
mara seislam ku..

Kau murahkanlah rezeki kami sekeluarga dan peliharalah kami dari azab api neraka Mu...aaammmiiinnn..."


Khamis, 26 Februari 2015

GEMUK YANG BERPENYAKIT DALAM DIAM

     Semua yang saya sayang. Tahukah anda KEGEMUKAN kita adalah petanda kita sebenarnya mengundang pelbagai jenis penyakit tanpa disedari. Ye, saya tahu ada diantara anda yang berkata2, "alah, gemuk pun suami tetap sayang..memalam cari juga aku untuk jadi teman tidur" itu pada hari ini, kita tahu tak pada kemudian hari.
     Ok, tak nak bebel pasal tu la. Terpulang pada individu itu sendiri. MEh nak cerita pasal saya plak. Ada 1 hari tu, ketika pergi salah sebuah pasaraya yang berdekatan dengan rumah, adalah 1 stall tu yang membuat dianogsis secara percuma. Ntah macam mane, kaki ni macam meluru je kat kaunter tu untuk buat analisis pasal diri ni.
     Setiba di kaunter, akak tu pun menyuruh saya pegang itu, buat ini, periksa sana, check sini. Dan keluarlah keputusannya. Terperanjat tau dengar kenyataan akak tu. Dia cakap, "adik ni muda lagi, usia awal 30-an, tetapi bacaan kolestrol macam orang tua, jantung tak stabil, ada selalu rasa mengah tak?? Aku jawab, memang ade pon. Lemak tepu bawah kulit ni banyak Dik, tak baik untuk kesihatan. Senang cite, adik ni muda, tapi penyakit dalam diam adalah penyakit orang tua".
     Tersentap aku wwweeeyyy. Nampak luaran macam sihat, dalaman rupanya aku ni tak sihat. Tak berpuas hati, seminggu lepas tu, aku buat fully medical check up. hahahaha... Kali ni, aku tergamam bila Doktor plak cakap, turunkan berat badan ye, Kolestrol tinggi, Lemak banyak!!. Balik pandu kete rasa macam nak jerit kuat2. Dalam fikiran, gemuk sangat ke aku?? Gemukla dah kalau berat 84kg tinggi 148cm jerk.
     Tak bley jadi ni, aku kene buat sesuatu. Bermulalah episod aku BERDIET. DIET la sangat. HANTU ramai plak di opis dan di rumah. Ajak makan Kepci la, Mcd la, Pizza la, memang susah tau nak kurus macamni. carilah Incik GOOGLE. Jumpalah 1 produk ni, dari herba. Aku pun belilah 1 set untuk 3 botol dengan harga RM170 termasuk pos. Seminggu makan, badan rasa lain macam plak. Rasa berdebar2, jantung berdegup kencang, emosi tak stabil. G check kat klinik, ha..hamik kau.. tekanan darah rendah sangat. Patutla ade nampak bintang2. Saya memang ada tekanan darah rendah, tapi tidak pula serendah itu.
     Doktor tanya, ada masalah ke?? Nampak macam lemah tak bermaya. Terus teranglah dengan doktor. Saya sedang dalam proses menurunkan berat badan, dalam erti kata lain BERDIET. Doktor kata, jika cara salah untuk berdiet, penyakit lain yang akan singgah. Kurus tak dapat collapse plak. hahahahaha.. Balik dari klinik, aku cari lagi Incik GOOGLE. Jumpa la plak pasal SHAKLEE ni. Dulu pernah tanya, tapi bila tengok harga, macam nak muntah tau. MAHAL BENO rasanya.


SET LENGKAP KURUS

      Rupa2nya, ada yang SET BUDGET. So, aku pun mulala dengan SET BUDGET ALFALFA & LECITHIN. Memang teruja sangat. Bila makan 2 VITAMIN ni, aku rasa nak minum jerk, membuang jangan cakaplah. Kengkadang sehari tu, 2 @ 3 kali. Bukan cirit birit ye, tapi itulah proses DETOX. Bila kita minum banyak air, kita memudahkan proses DETOX. Petang pula, rutin harian seperti biasala JOGGING. Sebelum jogging, telan dulu LECITHIN 3 biji, ppppeeerrrggghhh..peluh keluar macam orang menyangkul.


KHASIAT ALFALFA - TUMBUHAN TERBAIK

     Malam plak, aku cuma makan sup sayur @ sup ikan. Nasi memang tak makan pada waktu malam. Bila lapo, aku belasah plak buah epal hijau sebiji. Memang OBSES nak kurus. Alhamdulillah, usaha yang tanpa jemu memang membuahkan hasil. Janji kene betul cara dan masanya. Kita juga kene bersedia dari segi fizikal dan mental.


KELEBIHAN LECITHIN - SOY LECITHIN

     Sedar tak sedar setelah sebulan setengah, aku dapat turunkan berat badan kepada 70kg. Sedangkan sebelum tu, nak turun 2kg pun teramatlah susah. Syukur sangat, bila buat follow up check up, memang banyak yang berbeza dengan ketara. Malah, baju yang dedulu tak bley sarung, skang dah bley pakai balik.


SUP SAYUR - KURANGKAN MASIN

     Baju hijau yang pada gambar tu, dibuat pada tahun 2010 untuk hari raya, tapi tak bley pakai sebab gemuk. 2011 pula, saya menyusukan baby 6 bulan, susah nak selak2 sebab kurung moden. 2012 & 2013, aku simpan jerk kat dalam lemari baju tu sbb memang tak bley nak sarung langsung. Alhamdulillah, pada tahun 2014, Pada 1 syawal, aku dah bley pakai baju tu. Suka sangat2 tau. Baju mahal tu, sepasang RM200 hengget. Rugi tak dapat pakai..


BANDINGKANLAH SENDIRI

     Inilah hasil yang saya perolehi. Kurus dengan cara dan gaya yang sihat. Tak perlu dengan set lengkap, memadai dengan SET BUDGET dengan SYARAT anda benar2 pasang NIAT nak kurus macam saya.
     Hubungi saya untuk medapatkan TIPS JIMAT BERBELANJA VITAMIN SHAKLEE yang EXCLUSIVE saya berikan kepada pelanggan saya sahaja. Anda boleh hubungi saya ditalian 013.232.2828 melalui aplikasi SMS/WASSAP/PM. Juga di FB saya https://www.facebook.com/apelmerah @ Intan Baizura Abdul Rahman. Anda usulkan pertanyaan, saya berikan anda jawapan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan