" BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.. Ya Allah, Kau ampunilah dosa2 Ku, dosa2 Suami ku, dosa2 anak2 ku, dosa2 kedua ibubapa ku,
dosa2 kedua ibubapa mertua ku, adik beradik ku, ipar duai ku dan seluruh ahli
keluarga ku yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Juga dosa2 saudara
mara seislam ku..

Kau murahkanlah rezeki kami sekeluarga dan peliharalah kami dari azab api neraka Mu...aaammmiiinnn..."


Selasa, 3 Februari 2015

TAK MAKAN VITAMIN KALSIUM PUN BOLEH JE SIHAT

     Assalamualaikum & Selamat pagi semua. Hari cuti hari ini. Jangan abaikan masa untuk beriadah dan mengeratkan silaturahim dengan ahli keluarga ye. Kemesraan dan kasih sayang dengan ahli keluarga dapat mengurangkan peratusan anak2 yang bermasalah tau. Anak2 akan rasa mereka sentiasa selamat dan happy2 je bersama ibubapa.
     Amboi.. Baca tajuk entri macam tak puas hati je, kan? Tapi, apa yang saya nak kongsikan hari ini adalah dimana ibubapa yang sihat, ceria dan berilmu akan cuba mencari kualiti masa untuk sentiasa bersama dengan anak2. Yela, kebiasaannya anak2 kan lebih aktif, melompat sana sini, menggelinjang.
     Jika kita selalu marah2 anak pun, tak elok sebenarnya. Kawan2 semua nak tahu tak saya amalkan apa? Saya amalkan setiap malam sebelum tidur 2biji OSTEMATRIX dan 1biji B-COMPLEX supaya saya mendapat kualiti tidur yang baik dan keesokkannya saya akan bangun dengan tenang dan dapat melayan kerenah anak2. 
     OSTEMATRIX ini adalah penggantian SUSU yang selalu kita ambil pada setiap malam sebelum tidur. Penyerapannya lebih berkesan pada waktu kita tidur. Malah, Nabi Muhammad s.a.w juga mengamalkan meminum susu suam sebelum tidur. Jadi, ini amalan baik ye. Apa yang Nabi buat mesti ada kebaikannya.

 
VITAMIN UNTUK TULANG YANG SIHAT & KUAT
 
     Dan lagi satu yang saya hendak kongsikan dengan kawan-kawan akan kepentingan kalsium kepada wanita adalah seperti pencegahan penyakit OSTEOPOROSIS yang sememangnya sinonim dengan wanita. Cer tengok lampiran dibawah ni.
 
 
KALSIUM PENTING BUAT WANITA

 
     B-COMPLEX pula diambil bersama untuk tubuh badan kita mendapat VITAMIN B yang sempurna. Disamping itu, bagi kawan2 yang selalu sakit kepala, migrane dan stress, boleh amalkan mengambil B-COMPLEX ini supaya hormon negatif yang keluar dapat ditenangkan.

 
VITAMIN B LENGKAP DALAM B-COMPLEX SHAKLEE
 
     B-COMPLEX bukan sahaja untuk wanita ye. Malah lelaki juga perlu mengambil B-COMPLEX untuk keperluan tubuh badan. Disini saya kongsikan sedikit pendapat dari seorang doktor berkaitan dengan pentingnya B-COMPLEX ini.

 
B-COMPLEX DENGAN ASID FOLIK BUAT LELAKI

     Ha..ape lagi..anda sayangkan anak-anak anda,kan?? Jika sayang, kita kenalah persiapkan badan kita supaya kita boleh berikan tumpuan kepada permata hati kita. Anda hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi yang terbaik. Cara pengambilan, cara penjimatan. Malah, saya juga akan usulkan TIPS EXCLUSIVE kepada anda. Kepada mereka yang bekerja menggunakan tulang 4 kerat, kudrat tulang bolehlah amalkan vitamin ini. Seperti suami saya yang workerholic dan juga bekerja menggunakan kudrat tulang 4 kerat belau.
     Anda boleh menghubungi saya di talian 013.232.2828 samada melalui applikasi WASSAP/PM. Juga di FB saya  https://www.facebook.com/apelmerah @ Intan Baizura Abdul Rahman. Anda usulkan pertanyaan, saya berikan jawapan.


1 ulasan: