" BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.. Ya Allah, Kau ampunilah dosa2 Ku, dosa2 Suami ku, dosa2 anak2 ku, dosa2 kedua ibubapa ku,
dosa2 kedua ibubapa mertua ku, adik beradik ku, ipar duai ku dan seluruh ahli
keluarga ku yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Juga dosa2 saudara
mara seislam ku..

Kau murahkanlah rezeki kami sekeluarga dan peliharalah kami dari azab api neraka Mu...aaammmiiinnn..."


Khamis, 2 Julai 2015

Cara mengatasi MIGRAINE

Assalamualaikum.. Salam 16 Ramadhan pembaca budiman. Sedar tak sedar dah 16 hari kita menjalankan ibadah berpuasa. Apa kebaikan tambahan yang kita lakukan untuk diri sendiri & juga orang lain? Haruslah kita perbanyakkan amalan bagi meraih pahala bekalan kemudian hari.
Tahukah anda, pengambilan kerap PONSTAN & CAFFEGOT (ubat migraine) adalah tidak elok pada tubuh badan dan juga otak kita? Migraine ini kerap menyerang tidak tentu masa. Adakalanya sebelum atau selepas datang bulan (bagi wanita), cuaca panas, lewat makan berpunca masuk angina dan akan berlarutan sehingga angina naik ke kepala & kurang minum air. Ada juga yang disebabkan masalah penyakit lain iaitu SINUS @ RESDUNG juga punca kekerapan berlakunya sakit kepala.
Pembaca semua, percaya tak anda yang telah setahun lebih saya tidak ambil PONSTAN & CAFFEGOT. Bagaimana caranya? Saya adalah PENGAMAL TEGAR vitamin tambahan iaitu B-COMPLEX. Alhamdulillah, NIAT ambil B-COMPLEX adalah untuk atasi masalah migraine tak sangka pula, hamil selepas 4 bulan ambil secara konsisten. Bila tengok rancangan WANITA HARI INI, ada 1 episode tu kata pakar nutrisi yang dipanggil oleh mereka, kepada sesiapa wanita & lelaki yang ingin hamil dan mendapatkan zuriat, hendaklah mengambil vitamin Asid Folik secara konsisten. Saya belek balik botol B-COMPLEX saya rupa-rupanya di dalam tu terdapat juga Asid Folik. Syukur atas kurniaan.
Jika pembaca ingin tahu, B-COMPLEX ini juga bertindak sebagai ANTI STRESS. Jadi, jika anda selalu mengalami stress ketika ditempat kerja, surirumah yang sentiasa sibuk menguruskan hal rumahtangga, ibu yang menyusukan bayi, saya sarankan ambillah B-COMPLEX ini. Ianya terbukti berkesan kerana sayalah TESTIMONI bergerak anda.
Disamping itu, kebaikan lain yang akan anda dapat (kira bonuslah) adalah rambut anda yang mula memutih & sentiasa keguguran tu dapat juga dikurangkan perlahan-lahan sehingga masalah itu dapat diatasi.
Oklah, back to MIGRAINE tadi, SET yang saya ambil untuk penyakit yang saya hidapi sejak sekolah menengah lagi seperti berikut :-

SET MIGRAINE
OSTEMATRIX & B-COMPLEX
 
Kecil-kecil cili api. Tapi kesannya memang ohsem. Alhamdulillah, sekarang badan saya juga bebas dari sebarang dadah yang terdapat dalam setiap jenis ubat. Jika anda nak tahu, semasa saya melahirkan Putery baru-baru ini, sebelum masuk ke dalam labour room, saya ambil set ini. Syukur, saya lebih tenang dan tiada sebarang stress pun ketika sakit contruction datang. Nurse & doctor pula sering Tanya samada saya perlukan injection tahan sakit. hihihihi..Nanti saya kupaskan lagi pengalaman saya bersalin dengan SHAKLEE ni. Nak kongsi dengan pembaca dan cara yang betul untuk elakkan sakit ketika bersalin. Tapi, tipulah kata tak sakit, akan tetapi dapat dikurangkan.
Itulah cara saya dan saya kongsikan dengan anda. Saya pun nak cari PAHALA lebih dibulan Puasa ni. Tak salah jika saya kongsikan kebaikan ini untuk manfaat bersama. Jom kita amalkan pemakanan yang sihat. Hanya yang terbaik buat diri kita. Hubungi saya untuk mendapatkan TIPS JIMAT BERBELANJA VITAMIN SHAKLEE yang EXCLUSIVE saya berikan kepada pelanggan saya sahaja. Anda boleh hubungi saya ditalian 013.232.2828 melalui aplikasi SMS/WASSAP/PM. Juga di FB saya https://www.facebook.com/apelmerah @ Intan Baizura Abdul Rahman. Anda usulkan pertanyaan, saya akan berikan anda jawapan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan